شرایط واردات کالای همراه مسافر چه تغییری کرد؟

گمرک ایران اعلام کرد: شرایط واردات کالاهای همراه مسافر در گمرکات تغییری نکرده است و انجام تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر و معافیت های مرتبط طبق روال قبلی انجام می شود.

به گزارش صدای بورس، گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد کالاهای همراه مسافر ورودی طبق مواد ۱۳۵، ۱۳۶ و ۱۳۸ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌نماید و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تأهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدا نشده است. در خصوص پرداخت حقوق ورودی به دلار نیز طبق مقررات، ارزش گذاری کالا با نرخ برابری ارزهای خارجی طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و وصول حقوق ورودی در گمرک به است.

طبق ماده ۱۳۸ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی سالانه تا میزان ۸۰ دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیر تجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.

چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد، به استثنای کالاهای ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد، در مورد کالاهای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

منبع: مهر

کد خبر 483361

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  لزوم تسهیل واردات برای تنظیم بازار تن ماهی

    لزوم تسهیل واردات برای تنظیم بازار تن ماهی

    رئیس سندیکای کنسرو ایران با بیان این که قیمت هر کیلوگرم ماهی تن برای مصارف صنعتی به ۱۵۸ هزار تومان رسیده است گفت: برآورد ما آن است که قیمت تمام شده ماهی داخلی، با توجه به استفاده از سوخت یارانه ای، کمتر از صد هزار تومان است.

  • وضعیت بازار خودرو مطلوب می‌شود

    وضعیت بازار خودرو مطلوب می‌شود

    وزیر صمت گفت: می‌توان گفت تعرفه را برای خودروی برقی تقریباً به صفر رساندیم که می‌توان گفت از امتیازات بالایی برخوردار است، می‌توان این نوید را به مردم داد که وضعیت بازار خودرو مطلوب خواهد شد.

  • واقعیت تلخ بی‌کیفیت بودن ماشین داخلی را بپذیریم

    واقعیت تلخ بی‌کیفیت بودن ماشین داخلی را بپذیریم

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست و باید این را بپذیریم. بعضی واقعیت‌ها تلخ است ولی ما باید بپذیریم.

  •  کاهش ۵۵ درصدی صدور بخشنامه در سال جاری

    کاهش ۵۵ درصدی صدور بخشنامه در سال جاری

    از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۲۰ آبان ماه ، تعداد ۹۱ بخشنامه در گمرک صادر شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تعداد ۲۰۲ بخشنامه صادر شد؛ بنابراین تعداد بخشنامه‌های صادره ۵۵ درصد کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =